torsdag 3 mars 2011

Body med brodyr


Mönster: Ottobre nr 5/06, stl 80 med vissa ändringar.

Tyg: Svart trikå från MG tyger, vit interlock till kantbanden från Jofotex och vit mudd till ärmsluten från Gitte´s.

Det känns som att jag syr väldigt mycket bodies just nu, så det får bli en liten paus från dem. Jag har en solhatt liggandes som inte är färdig ännu som ska sys ihop. Nåväl, nytt trikåtyg från MG tyger, betydligt mycket lättare att sy i än det jag sydde den förra svarta bodyn i! När jag ändå la en beställning hos MG så "råkade" det slinka ner lite härligt grönt tyg med grodor på också. Dock har jag inte bestämt mig för vad jag ska sy av det tyget ännu!

Tummen upp: för att äntligen är mars månad, nu måste väl våren komma snart?
Dessutom tog jag och lilla busfröet en tur till antikvariatet i stan igår & hittade en rolig bok, "Sköna baby- och småbarnskläder" för bara 15 kronor! : )


Tummen ner: för att sy två svarta, broderade bodies samtidigt. Det blir för mycket liksom, och jag blir bara snurrig!

1 kommentar:

  1. Kul att du hittade en rolig bok för billig peng! :)

    SvaraRadera