måndag 7 mars 2011

En body till med brodyr

Mönster: Ottobre nr 5/06, stl 80 med vissa ändringar.

Tyg: Svart trikå från MG tyger, vit interlock till kantband från Jofotex och vit mudd till ärmsluten från Gitte´s.

Nu börjar mönstret bli riktigt bra tycker jag, armarna passar, längden är bra och bredden med! Så nu behöver prinsessan inte växa så herrans mycket på ett tag! ; )

Tummen upp: för att jag verkligen gillar döskallar! (i snälla varianter så klart) 

Tummen ner: för att jag råkade göra ett jack i tyget när jag skulle klippa med kantbandet! Som tur väl var så gick det att rätta till genom att klippa bort det svarta tyget med jacket i och flytta kantbandet lite så blev det bra till slut!

1 kommentar:

  1. Den ser så mjuk & go ut ! Och jag, precis som du, gillar döskallar. :D

    SvaraRadera