fredag 29 april 2011

Gammalt får nytt liv


Det här vagnsetet gör mig alldeles varm inombords, det känns väldigt speciellt. När jag var liten så var det här mitt absoluta favorit påslakan! I många, många år har det legat i en kartong tillsammans med en hel massa andra påslakan och handdukar och annat som inte används längre, men som absolut inte får kastas. Så nu när det var dags att byta ut fleecefilten i vagnen, eftersom det blivit vårvärme, så kom jag att tänka på att jag har ju minsann sparat det här påslakanet någonstans, och mycket riktigt så låg det här hemma.  Så nu fick det bli ett vagnset till Lilla Farbrorn. Jag klippte sönder påslakanet och gjorde filt och kudde av det, och satte vitt bomullskantband som jag köpt av Bibbi runt. Lilla Farbrorn verkade förtjust i filten igår när hon tittade på den (men det är klart, hon är ju bara snart 8 månader och då är ju allt spännande). Hur som helst, jag är så glad att mitt gamla favoitpåslakan kunde bli något fint som vi kan använda ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar