tisdag 3 maj 2011

Mysbyxor


Ibland blir det inte alls som man tänkt sig! De här byxorna sydde jag för en evighet sedan, fast med besparing, allting var klart utom att sätta i knappar. När jag var på Gitte´s sist köpte jag knappar, men när jag väl skulle sy i dem kunde jag inte hitta dem någonstans! Så de blev liggandes i lådan med ofärdiga projekt ett tag till. I helgen när Lilla Farbrorn som bäst busade omkring här hemma så hittade hon byxorna, och jag insåg när jag provade dem på henne att de var på tok för små! Men, det var i och med besparingen som de var för små, om jag klippte bort den skulle de nog passa och mycket riktigt så gjorde de det! Så det fick bli mudd i midjan istället, men det blev snyggt det med!

Mönster: Jag kommer faktiskt inte ihåg vart jag hittade mönstret, men om jag inte minns helt fel hette det "Pösbyxa med besparing", stl 80.

Tyg: Jersey med hjärtan från Mjuka tyger och grå mudd från Gitte´s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar