tisdag 19 juli 2011

Kombination?

Jag är inte bara en synörd, jag är mamma och människa också, kan man ens vara det?! Nu när mitt lilla yrväder leker för sig själv tänkte jag ventilera lite, jag behöver definitivt fler timmar på mitt dygn, utan tvekan! Äntligen har dottern, som snart är 11 månader, insett att på nätterna sover man -tack!- vilket gör att jag faktiskt känner mig någorlunda pigg när vi stiger upp! Men trots det, så behöver dygnet fler timmar, eller att man kanske kunde pausa tiden för alla utom en själv emellanåt? För hur jag än gör, hur jag än planerar och organiserar fattas det alltid sytid! Eller det kanske är för många projekt på gång samtidigt?

Jag är en listoman, jag skriver listor på precis allting. De flesta skriver handlingslistor, det gör vi med. Packlistor när vi ska iväg, listor över vad som ska göras nästa dag, listor på projekt i utvecklingsfas i huvudet, på ideér och på vad som faktiskt ska sys omgående. Almanackan är fullklottrad, vad som ska göras, vem fyller år, när kommer nästa tidning av de jag prenumererar på, tvättider, lånetid på bibblan osv, det slutar aldrig! Men det håller ordning på mig, i mitt huvud liksom, så det inte blir ett värre kaos än vad det redan är!

Trots att yrvädret här hemma nu börjar kunna roa sig själv, hon kan leka själv med sina leksaker i långa stunder och går på egna äventyr här hemma, så slår det aldrig fel; när jag smyger in i syhörnan kommer hon som ett skott! Hänger i tangentbordet, river ut tyger, använder strykbrädan som klätterställning, biter mig i tårna och en hel massa annat hyss. Men trots det, så är jag världens stoltaste och lyckligaste mamma ♥

1 kommentar:

  1. Hihihi, lilla bustroll! <3 /http://standbyhellyh.blogg.se

    SvaraRadera