tisdag 28 juni 2011

Jeansknickers

Hela 8 dagar sen senaste blogginlägget, känns lite märkligt med tanke på allt som sys just nu! Bland annat en present till en ännu född liten människa, men jag väntar nog med att blogga om det, tills presenten är överlämnad! Dessutom håller vi på för fullt att planera och fixa inför semestern, samtidigt som vi  för en ständig kamp mot tänder på väg som bråkar och dessutom en förkylning. Men nu så :)



Tyg: Jeanstyget kommer ifrån ett par av mina jeans som gått sönder i nederkanten (tyvärr ett vanligt fenomen här hemma) och vit mudd från Bibbi.

Mönster: Eget i stl 86.

Jag tycker knickers är perfekta på sommaren! Här hemma kryper Lilla Farbrorn för fullt och då är det himla bra med byxor som skyddar knäna men som samtidigt inte kasar ner under foten, som långbyxor har en tendens att göra. När jag ändå var i farten passade jag på att sy ett par till!


Här testade jag att sy fickor, för första gången, och det behöver jag minsann träna mer på! Jag klippte ut en hel massa olika varianter på fickor i papper men ingen av dem kändes rätt. Efter mycket om och många men blev det så slutligen de här, med inspiration från ett par muddisar som jag sett hos Thea. Jag blev inte riktigt nöjd med fickorna ändå, jag tänkte först sprätta bort dem och klura på några andra men så var tyget slut så det fick bli de här ändå.  Nog om fick-problemet, Lilla Farbrorn älskar att inget krängs under fötterna och är i vägen för hennes äventyr :)

Tummen upp: för att snart, snart är det dags för en efterlängtad husvagnssemester! Dessutom verkar sommaren ha kommit tillbaka :)

Tummen ner: för en elak förkylning som anföll Lilla Farbrorn, tvärstopp i näsan och feber. Men i natt sov vi, för första gången på ett bra tag, hela natten och febern var borta! Så egentligen är det tummen upp, men tråkigt att förkylningen anföll från första början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar