tisdag 26 juli 2011

Långärmad med flodisar



Mönster: Ett omgjort mönster till en body, från Ottobre. Stl 86/92.

Tyg: Flodhästar från Gitte´s och tunn, vit mudd från Jonic.

Jag älskar verkligen det här tyget! För varje gång jag syr i det, så älskar jag det lite mer! Inte nog med att jag gillar att sy i det, det håller färgen tvätt efter tvätt :) Jag var lite orolig för det, att den cerisea färgen skulle blekas men dregglisarna och tröjorna/linnen jag sytt innan är fortfarande lika fina!

Hursomhelst, tröjan ska bli en födelsedagspresent till min lilla trollunge som snart fyller 1 år, tänk att tiden går så snabbt! Det är inte alls klokt, inte någonstans! Det känns som alldeles nyligen hon var min lilla gosbebis som låg i min famn och gosade. Men inte nu, nu är hon minsann stora tjejen! Hon går helt själv (även om hon gärna vill att någon ska hålla handen med henne) och hon hjälper till att plocka undan. Däremot är hon minsann lika kvick på att stöka ner, vill jag lova! Alla kläderna i byrån ligger över hela hallen MINST 2-3 gånger om dagen. Tur att jag inte är fanatisk vikare, visst viker jag allt som ska i lådorna, men inte supernoga, för jag vet att det åker snart ut igen!

Tummen upp: för att min kärasymaskin inte alls behöver åka till doktorn, det var bara jag som varit klåfingrig och rattat fel.

Tummen ner: för ingenting alls faktiskt. Men om jag tvunget ska komma på något så får det bli att jag inte hunnit se den tredje Twilight filmen ännu, fastän jag har den liggandes. Det finns liksom inte tid. MEN, eftersom jag snart fyller år (mitt i veckan dessutom) ska jag passa på att fira mig själv genom att se den medans dottern sover eftermiddagsvilan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar