måndag 25 juli 2011

Till en ny liten skånepåg


När våra vänners lilla (egentligen inte så liten; nästan 4 kg) pojk äntligen kom till världen, kändes det alldeles självklart att sy en present istället för att köpa (synörd som jag är). 

Mönster: Tröjan är från Ottobre, nr 3/11 har jag för mig, och muddisarna är mitt eget (det är så modifierat nu så inte ett ända streck är likt mönstret från Ottobre). Både i stl 62.

Tyg: Den underbara gröna velouren (färgen ser helt annorlunda ut i verkligheten) , den gröna mudden och hängselknäppet till napphållaren är från Bibbi. Den vita interlocken är köpt på Gitte´s, gröna apor från MG och sist men absolut inte minst; napphållsringarna är köpta från Monicas Syfix. Napphållsringarna är så lätta att använda, istället för att krångla med rundresår! 

Tummen upp: så klart, för de fina napphållsringarna som till slut kom fram efter Postens dumheter! Passar alla de olika napparna jag provat på här hemma och är superenkla att sy dit!

Tummen ner: för att min symaskin behöver ett akutbesök hos symaskinsdoktorn! :/ När jag sydde med tvillingnålen i en body verkar nålstången ha fått sig en tjottablängare, så nu är den sjukskriven i väntan på operation. Fy bövelen säger jag bara, jag vill inte alls vara utan den, jag har ju massor att sy! Men så är det, inget att göra åt. Jag får helt enkelt passa på att rita mönster och klippa ut tyg så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar