måndag 18 juli 2011

Mitt evighetsprojekt


Välkomna till mitt evighetsprojekt! Det känns nästan så emellanåt iallafall. Hursomhelst, av alla tyger jag syr i, sparar jag en bit som sedan blir till rutor på 10x10 cm för att till slut bli ett stort lapptäcke till Didde! Jag använder bara de tygerna som jag sytt i, det händer ytterst sällan att jag köper ett tyg som bara är till lapptäcket, förutom bakstycket såklart! När lilla fröken blir stor, vill jag att hon ska minnas allt roligt vi sytt och alla fina kläder. Fram till dess att hon blir så pass stor att lapptäcket fyller den funktionen, om jag någonsin blir klar vill säga ;), får det användas som gostäcke eller vad som nu passar som. Jag älskar sånna här projekt, som verkligen betyder något, som känns in i hjärtat när man syr! Jag älskar förvisso alltid att sy, och tycker alltid att det är fruktansvärt roligt, men just det här lapptäcket är speciellt. Förhoppningsvis blir det speciellt även för vår lilla älsklingsunge! ♥ 

1 kommentar:

  1. Vilken fin sak att göra! Jag har alltid velat ha ett lapptäcke själv, som liten & nu även till mina barn. Dessvärre är jag & allt som heter sy inte vänner. ;) /http://standbyhellyh.blogg.se

    SvaraRadera