torsdag 21 juli 2011

Vimplar till lilla fröken


Jag har sett många ute bloggvärlden som syr vimplar med namn på, så jag var helt enkelt bara tvungen att testa. Jag blev tipsad av Martina, som har bloggen Wcollection som hade gjort en jättefin tutorial på hur man sydde vimplar. Så med den som hjälp och inspiration blev det så till slut vimplar till dotterns vägg (hon sover i vårt sovrum).
Både det vita och det rosa bomullstyget kommer ifrån Gitte´s och vit bomullssnedslå från Bibbi. Jag tyckte det blev så himla fint med vimplarna ovanför lilla bustrollets säng, hennes egna lilla hörna liksom :)

Tummen upp: för att det snart är dags för en minisemester med husvagnen, med Skånes djurpark på schemat :)

Tummen ner:  för vädret! Vart i allsindar tog sommaren vägen?! Idag både känns och ser ut som en trist, grå och småregning oktoberdag :/ Fast lite varmare såklart! Men, såna här dagar är ändå lite tummen upp, för det blir mer sytid! :) Idag står napphållare på sylistan, och sy det sista på en långärmad t-shirt som ska bli en födelsedagspresent till min lilla trollunge som snart fyller 1 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar