lördag 27 augusti 2011

Äntligen färdig!



Äntligen hittade jag ett mönster som jag lyckades med! Jag har letat länge efter ett mönster till en förklädesklänning som vår lilla prinsessa kan ha på sitt 1-års kalas nästa helg. Min första tanke var att jag skulle sy klänningen ett rosa bomullstyg med apor på (det som jag tidigare både sytt solhattar och vimplar av) men jag gjorde en rejäl miss bedömning av hur mycket av tyget som faktiskt fanns kvar! Men jag hade ett påslakan set i garderoben som jag länge har funderat över vad jag skulle kunna sy av det och här är resultatet, och jag är supernöjd! Tack snälla Angelika som lånade ut sitt mönster (Easy stitch´n save M5353 by McCall´s). Jag ska passa på att rita av storleken större av mönstret också, så att jag kan sy fler klänningar när den här blivit för liten :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar