onsdag 14 september 2011

Test av mitt alldeles egna muddis-mönster




Mönster: Mitt alldeles egna, i stl 80/86. Jag ville att de skulle bli lite pösigare än de som jag sytt förut, så jag ritade mitt första helt egna mönster och jag blev så himla nöjd!


Tyg: Det här rosa bomullstyget är ett påslakan som fått nytt liv, det blev en klänning i förra inlägget och nu blev det ett par muddisar. Dessutom finns det en stor bit kvar som jag inte riktigt vet vad det ska bli! :) Den vita mudden har jag faktiskt glömt vart jag köpt, men jag tror att den är från Gitte´s.


I vanliga fall brukar jag ta kort på kläderna innan dottern hoppar i dem, men hon kom farande i full fart och drog åt sig byxorna, så den här gången blev det en livebild. Dock är fröken modell inte still i mer än 5 sekunder, så att försöka få en ordentlig bild var allt annat än lätt!


Det har varit lite fattigt på inlägg sista tiden, jag hinner inte alls med känns det som! Vi har firat födelsedag och jag knåpar på ett mönster till en body med raglanärm istället för med kuvert som jag gjort förut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar