måndag 20 juni 2011

Klänning med byxor


Mönster: Till klänningen har jag använt ett mönster till en t-shirt, från Ottobre nr 3/11 och bara förlängt det, till byxorna har jag utgått i från mönster till underbyxor som jag använt tidigare men som jag nu gjort om för att de ska kännas mer som små byxor. Klänningen och byxorna är i stl 86.

Tyg: Den fina blommig trikån och vit mudd från Jonic, och vit interlock från Gitte´s.

Vissa dagar känns det lite för varmt för att ha långbyxor, men jag vill inte att Lilla Farbrorn bara ska ha klänning på sig, det känns lite naket. Kanske om klänningen varit lite längre, då hade det nog funkat utan byxor till... Men nu är hon i full fart med att gå runt här hemma, med ena handen i något stadigt, så det känns som att en längre klänning skulle vara i vägen och störa. Alltså fick det bli små byxor till!

Jag passade på, när mönstret ändå var framme, att sy likadana shorts med flodhästar på till klänningen som jag sydde nyligen!



Tummen upp: för att det snart är semester! Det ska bli så skönt med lite paus från vardagen, även fast jag inte jobbar så ska det bli skönt med paus från vardagen, dessutom får ju hela familjen vara tillsammans! :)

Tummen ner: för att vädret har blivit "äkta svensk sommar"; det småregnar och är grått, nästan som på hösten! Det känns så tråkigt nu när de flesta ska ha semester och det är sommarlov för alla barn, då vill vi ju ha solsken, jordgubbar och glass i stora lass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar