torsdag 16 juni 2011

Namnlappar


Vad roligt att göra sina egna namnlappar att märka sina plagg med, personliga än såhär, det blir det inte! Idén kommer ifrån Retro Elephant.

Jag använde ett bomullsband från Skapamer, 2 m för 36 kr, vilket kanske inte var så billigt men jag beställde både färgen och stöppelsvamparna därifrån så när jag ändå gjorde beställningen så tänkte jag att jag lika bra kunde köpa bomullsbandet där med.


Bomullsband 2 m: 36 kr
Stöppelsvamp: 10 kr
Textilfärg: 43 kr
Totalt: 89 kr plus frakten på 49 kr = 138 kr.

Det blev totalt 51 namnlappar, även om jag fick kasta de första jag gjorde som blev lite tokiga innan jag fick in tekniken. Pris per namnlapp: 2,70 kr. Dessutom gick det åt väldigt lite färg, så det kan jag använda igen, många många gånger! Egentligen, för att vara riktigt rättvis, så kan man ju inte räkna ut priset per namnlapp förrän hela färgburken är slut.

Bomullsband kommer jag inte köpa från samma ställe igen, visst det var jättefint men priset kändes inte riktigt okej. Nästa gång ska jag kika efter vad Bibbi har istället :)

Tummen upp: för att det inte var så svårt ändå, och riktigt roligt att göra sina egna namnlappar! Det här kommer jag absolut att fortsätta med :)

Tummen ner: för att Lilla Farbrorn har tand nummer 5 på gång, och vi har knappt återhämtat oss från fyran ännu som kom upp bara häromdagen. Jag hoppas att den här går lite smidigare och är betydligt snällare mot min lilla prinsessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar