onsdag 15 juni 2011

Shortsoverall


Mönster: Från Ottobre nr 3/2011, stl 86.

Tyg: Bomullstyg med söta jordgubbar på från Gitte´s och vliseline, snedslå och tryckknappar från Bibbi.

Den här shortsoverallen gör mig glad, den känns som sommar! Jag älskar sommaren; det är varmt, solen skiner och jordgubbar med glass i solskenet är som balsam för själen!
Ibland när ja sitter och syr kan jag känna mig en aning disträ, tankarna far åt alla håll och kanter över alla "måsten", saker som ska hinnas med och borde göras. Då har det en tendens att bli lite kortslutning, och fastän jag sytt den här shorstoverallen flera gånger i huvudet så blev det tokigt när jag skulle sy ihop framstyckena med bakstyckena. Det blev kortslutning, jag tycke att det bara fanns ett sätt att sy ihop delarna på, det kändes så logiskt. Ända till jag sytt en stund, när jag insåg att det blev helt fel. Fram med sprättaren och muttra över att det blev fel. Jag gick och uträttade en del av alla "måsten" och Lilla Farbrorn tog sin eftermiddagsvila, och då, då blev det rätt! Men vart tog solskenet vägen?

Husvagnen är klar nu, äntligen! Alla gardiner och dynor och hela kalaset är på plats :) Dock saknas två kuddöverdrag, men först måste jag åka och köpa kuddar. Men i det stora hela, så är allting klart, bilder kommer!

Just nu har jag så många syprojekt i huvudet att jag knappt vet vart jag ska börja! Inspirationen flödar men tiden räcker inte till. Så efter hand som nya projekt skapas i tankarna, hamnar de på min "att sy"-lista, annars blir ingenting klart här. Men ikväll när min kära make kommer hem och ska lära-gå träna med Lilla Farbrorn, ska jag passa på att trycka egna namnlappar! Jag har funderat länge och väl på vart jag ska beställa ifrån, vilka som är finast, prisvärdast och så vidare. Men som av en ren slump snubblade jag över en blogg där en tjej gjort egna namnlappar, så ikväll ska det provas! :) Jag återkommer med resultatet.

Tummen upp: för att jag börjar känna mig hemma med min nya symaskin nu, vi kommer riktigt bra överens :) Dessutom passade jag på att klippa ut tyg till flera härliga plagg härom kvällen, så nu finns det massor att sy!

Tummen ner: när Lilla Farbrorn väckte mig vid 5 imorse (jag måste lära henne klockan!) hade något hänt med min armbåge, den var alldeles öm! Det gör ont att röra den, och har inte försvunnit ännu. Jag måste ha legat konstigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar