fredag 16 september 2011

Ett oorganiserat kaos

Ja lite så känns det just nu, jag har hur många syprojekt i huvudet som helst och knappt någon sytid alls. Förvisso är jag fortfarande mamma-ledig med trollet, men nu hjälps det inte hur mycket jag än bönar & ber så får jag inte smita in i syhörnan utan att hon ska med och riva ut alla tyger/knappar/namnlappar eller någonting annat hon tycker är spännande just då. I ett tappert försök att sysselsätta henne med något spännande så fick hon tre makaronipåsar (det fanns inga ärtor hemma) och det lyckades faktiskt, iallafall en liten stund! Dessutom kom de små spillbitarna av de söta rosa flodhästarna till användning! :)








Häromveckan fick vi tre urfina stickade tröjor av en vän (eller ja, egentligen är hon min mans chefs mamma, men det blir för krångligt). Superfina! Jag älskar att få både saker och kläder som någon lagt lite arbete bakom, det känns så fint på något vis! Hursomhelst, jag älskar dem och är väldigt tacksam för att vi fick dem. Så här kommer en bild på dem med! :)






Dessutom, har jag gett mig på Otygligt´s fina tutorial på att sy tumvantar med blandade framgångar. Mönstret är väldigt enkelt & beskrivningen är glasklar, men av någon anledning ger jag mig alltid på tumvantesprojektet för sent på kvällen, så det blir bara kaos av alltihopa! Men nu har jag fått ihop ett par, bild kommer, som jag blev hyfsat nöjd med. Men jag ska öva lite mera innan jag får till ett par som faktiskt går att använda ordentligt (och då ska jag sy ett par till mig själv också!). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar