onsdag 5 oktober 2011

Raglantröja med biiilar


Mönster: Från Ottobre, tack till Katarina som var så snäll och lånade ut sitt mönster! Storlek 86.


Tyg: Jag är fullkomligt störtförtjust i det här tyget med rosa och gröna bilar på, som jag köpt av Monica. Den rosa mudden är köpt av Bibbi.


Efter att ha sytt massvis med bodies, tröjor; både med lång och kort ärm och ett antal klänningar med kuvertringning så kände jag att det var tid för förändring och jag har länge gått och kikat efter ett mönster på raglantröja. Det var lite pill med halsmudden, det blev en hel del sprättande och några enstaka mindre angenäma ord åt halslinningen som först inte alls blev som jag ville men som efter 3 omgångar med sprätten blev riktigt bra! :) När mönstret ändå var framme passade jag på att sy en i rött med vita moln på, bild kommer! 


Tummen upp: för att jag älskar den här modellen på tröjor! Inga knappar, inget krångel. Det går dessutom att göra en tjusig farfarsknäppning också, men så modig är jag inte. Inte ännu iallafall. 


Tummen ner: för att det finns alldeles för lite tid till att sy! Alltid är det något annat som kommer emellan eller så är det tänder på gång hos dottern eller något annat som gör att det inte hinns med. Jag har dessutom börjat sy på beställning, om än i mycket liten skala, och då får det gå före glädjesömnaden... Men, idag har jag bokat dejt med symaskinen när dottern sover middag :) Vilket innebär att jag tänker tvärvägra att svara i telefon ;) Vilket även gäller det där alfapetspelet i mobilen som är så tokigt kul, men som jag fastnar i alldeles för lätt. Men två dregglisar måste bli klara och dessutom har jag ett par nästan färdigt tajts klara, det är bara resåren i midjan kvar så jag får ta mig i kragen. Dessutom är jag ju i full gång med att sy dyna och fodral till regnskydd och myggnät till vagnen... 

1 kommentar: