måndag 7 november 2011

Ny vagn=ny skötväska!


Helt plötsligt så har lilla fröken här blivit för stor för sin vagn (duovagn) så hon fick en sulky istället, perfekt! Den är lättare, enklare att köra och tar mindre plats. Men (som alltid finns det ett men) den gamla skötväskan passade inte alls till! Så ett bra tag har det legat en skiss på skrivbordet till en skötväska som passar perfekt till nya vagnen, men det har kommit andra projekt emellan... Men nu är den äntligen klar! Och jag är så himla nöjd! :D


När jag ändå var igång så fick myggnätet, regnskyddet och den extra selen nya fodral i samma tyg. Sandra har gjort en superfin tutorial på sin blogg som jag använde när jag sydde fodralen. Så tack Snälla Sandra, och tack för all hjälp innan jag äntligen blev klar! Det här var dessutom första gången som jag gav mig på att sy med dragkedja, jag har undvikit det in i det sista! Det har känts jättesvårt, men det gick ju till slut! :)



Tyget är ett lite tjockare bomullstyg som jag köpte med bud på Gitte´s. Fodret som är i skötväskan är samma som jag tidigare sytt bland annat en klänning i. Blixtlåsen är jacklås som jag köpt av Bibbi (tack för hjälpen att korta blixtlåsen!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar